דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פארקים לאומיים בקרואטיה - מהמקומות היפים בעולם 

מאת    [ 09/06/2010 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 6263 פעמים ]

אירופה תמיד הייתה יעד מועדף לטיולים, אבל דווקא המדינות הקטנות יותר, הפחות מתויירות, הולכות וצוברות סקס אפיל ותאוצה ומתגלות מחדש על ידינו התיירים. אחת כזאת היא קרואטיה, ארץ ירוקה שופעת הרים, נהרות ונחלים, שמתאוששת מעבר כואב ומברכת בשמחה מטיילים סקרנים.

מלחמת האזרחים של קרואטיה

עד מלחמת העולם השנייה, הייתה המדינה חלק מיוגוסלביה. אחרי המלחמה, בה נרצחו מאות אלפי קרואטים, הוענק לקרואטיה מעמד של רפובליקה במסגרת הפדרציה היוגוסלבית. אבל רפובליקות אחרות של יוגוסלביה דרשו עצמאות והדבר הוביל לקרבות ממושכים ועקובים מדם, שהסתיימו סופית רק בסוף 1995, לאחר כחמש שנים של מלחמה.

ההתאוששות של קרואטיה מהמלחמה לא הייתה קלה. היה עליה לרפא את פצעיה, לאשש את מעמדה מול שאר מדינות העולם ולקבל חוזק כלכלי. גם מבחינה תיירותית לא היה קל, כיוון שהמדינה תויקה בתודעת העולם כגיהנום מצולק ממלחמה. אחרי תהליך ארוך של שיקום וליקוק פצעים, המדינה מציגה חזות מחודשת, תוססת ומלאת חיים.

הטבע של קרואטיה

אחד הדברים המיוחדים שיש לקרואטיה להציע הוא ללא ספק הנופים המופלאים. קו חוף מלא מפרצונים ולשונות ים החודרות אל בינות למחוזותיה ההרריים של המדינה. הרים מחורצים בעשרות נחלים ושפע של ירוק ומים. בקרואטיה הוכרזו שבעה פארקים לאומיים המציגים את הטבע המגוון שיש לה להציע.

אגמי פליטביצה – הפארק הלאומי החשוב ביותר של קרואטיה

פארק לאומי חשוב ביותר של קרואטיה הוא אגמי פליטביצה. פארק זה מוכר על ידי אונסק"ו (ארגון התרבות, המדע, והחינוך של האו"ם) המסייע בשימור אתרי טבע או תרבות בעלי חשיבות עולמית. בפארק 16 אגמים במפלסים שונים, המתחברים ביניהם בעזרת 96 מפלים. הודות למשקע גיר המצוי בשמורה, המים מקבלים צבעים מרהיבים ויוצאי דופן.

הפארק הלאומי קרקא

קרקא נמצא כארבע שעות נסיעה מפליטביצה. הדרך המחברת בין שני פארקים לאומיים אלו עוברת בין כפרים נטושים שבתיהם ההרוסים מהווים תזכורת ועדות למלחמה. שמורת קרקא עוטפת את נהר קרקא וייחודה במגוון צמחיה עשירה, אינספור מפלונים קטנים וטופוגרפיה מיוחדת במינה. לפארק ישנה גישה המאפשרת שיט ממש עד לשער הכניסה.

הפארק הימי של קרואטיה – הפארק הלאומי קורנאטי

פארק לאומי נוסף של קרואטיה הוא קורנאטי. ייחודו הוא במיקומו – בתוך הים. פארק זה מורכב מ-140 איים הבנויים מסלעי גיר לבנים. המים של הים האדריאטי יוצרים טבעות כחולות מסביב לאיים הלבנים והמראה פשוט עוצר נשימה. מן הערים הסמוכות לפארק יוצאות ספינות לשייט קסום בין האיים.

הפארק הלאומי פקלניצה

פקלניצה הוא קניון עמוק בתוך רכס ההרים הגדול ביותר בקרואטיה. הקניון תחום משני צידיו בקירות גיר ודולמיט תלולים בגובה 400 מטרים. פארק זה נחשב לאחד האתרים המובילים בענף טיפוס ההרים באירופה וגם אם אינכם מטפסים – המראה של קירות הסלע שנחרצו משנים של מי גשמים, לא ישאיר אתכם אדישים.

מה עוד יש לקרואטיה להציע מלבד פארקים לאומיים?

האפשרויות המוצעות למטייל במדינה זו כל כך מגוונות, שכמעט קשה להחליט. בין החוף ומפרציו לבין הפנים ההררי ונחליו או בין הערים העתיקות לשמורות הטבע הפראיות. גם כרמי גפנים ויקבים וגם נופש מבודד באחד האיים הם אפשרות לא רעה. אחרי כמה שנים רעות, קרואטיה עומדת שוב על רגליה בעוצמה ומציעה שפע תיירותי שאין לו מתחרים.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב